کدخبر:1223/20240501

12 ارديبهشت 1403

برگزاری دومین نشست شهرگاه در دانشگاه صنعتی اصفهان
  نشست شهرگاه (هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری) در راستای کمک به حل علمی چالش‌های شهری و بهره‌گیری مؤثر از توانمندی‌های دانشگاه‌ها و با حضور مدیران شهرداری اصفهان، شورای اسلامی شهر اصفهان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و سایر دانشگاه‌ها در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

 

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، حسین حق‌شناس معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان و عضو هیئت‌علمی دانشکده مهندسی حمل‌ونقل دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه رویداد شهرگاه فرصتی است که از ظرفیت‌های علمی دانشگاه کمک بگیریم گفت: داده‌هایی در شهرداری است که کارهای اجرایی اجازه تفکر و ارائه راه‌حل به مدیران شهرداری نمی‌دهد، از این رو زمان‌بر بودن مطالعات، عدم پیگیری و اجرایی‌شدن را به دنبال داشته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان مطرح کرد: در نسل جدید اساتید از دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی اصفهان که دارای تجارب بین المللی و مطالعه به‌روز هستند برای همکاری با شهرداری اصفهان اعلام آمادگی کردند.

دکتر حمیدرضا صفوی، معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در دومین نشست رویداد شهرگاه گفت: استفاده زیاد از وسایل شخصی یک معضل برای کلان‌شهر اصفهان است که منجر به ایجاد آلودگی‌های ثانویه در شهر شده است.

وی افزود: عدم تأکید بر ساختارها و سازمان‌هایی که بدون مراجعه مردم، خدمات الکتریکی انجام می‌دهند از عوامل تأثیرگذار در تشدید ترافیک شهر است. صفوی با بیان اینکه حل مشکلات حمل‌ونقل و ترافیک باتکیه‌بر دانش‌بنیان حل خواهد شد اظهار داشت: کشورهایی که در این زمینه به‌صورت سرمایه‌گذاری‌های وسیع وارد شدند دارای بهره اقتصادی بلند در دانش بنیان بودند.

وی مطرح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های محیطی و سنتی از منابع طبیعی همچون آب و نفت و گاز پایدار نیست؛ زیرا ازبین‌بردن این منابع سبب ایجاد عوارضی همچون فرونشست و کاهش زیست‌پذیری شهرها شده است. ازاین‌رو باید به سمت مغزافزار و نرم‌افزار حرکت کرد تا بتوانیم پایداری و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در شهر داشته باشیم.

گفتنی است؛ اولین رویداد شهرگاه در سال گذشته با موضوعات مدیریت پسماند، عمران شهری، برنامه‌ریزی، سرمایه انسانی، مالی، اقتصادی، معماری و گردشگری در دانشگاه‌های استان برگزار شد.

سایر تصاویر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.